Faillissement & Incasso

Incasso

Ons team Faillissement & Incasso begrijpt als geen ander de uitdagingen die komen kijken bij niet-betalende klanten en de gevolgen ervan op de bedrijfsvoering. De advocaten van Hooglander staan klaar om je te helpen met een efficiënte en rechtvaardige aanpak van de vorderingen, zowel binnen als buiten Nederland.

Directeur gaat in gesprek met Hooglander om advies te verkrijgen over uitblijvende betalingen

Incasso

Je hebt een dienst geleverd en de wederpartij betaalt niet. Niet iedere debiteur neemt het even nauw met de gestelde betalingstermijn. Zo’n geschil lijkt eenvoudig, maar in de praktijk blijkt vaak dat het anders ligt. Hoe is jouw bewijspositie? Kan de wederpartij wel betalen?

De wederpartij verwijt je dat je niet deugdelijk hebt gepresteerd. Is dit verwijt terecht? Hooglander behandelt alle incassozaken. Maar je bent bij ons nog beter af als u ons ook eens laat kijken naar uw contracten en uw algemene voorwaarden: voorkomen is immers beter dan genezen.

Waarom Hooglander-Incasso?

Vrijwel elke ondernemer heeft er (helaas) wel eens mee te maken; facturen die te laat of helemaal niet worden betaald. Het debiteurenbeheer is iets waar u zich wellicht in eerste instantie niet zo graag mee bezighoudt, maar het is een essentieel onderdeel van uw bedrijfsvoering. Het is dan ook van belang dat de facturen snel worden betaald. Hooglander-Incasso kan u hierbij ondersteunen en adviseren.

Aanpak van Hooglander-Incasso: preventief en effectief!
Hooglander-Incasso heeft – in vergelijking met andere incassospecialisten – een eigen aanpak. Bij Hooglander-Incasso staat de klantrelatie met de debiteur centraal. Die relatie moet intact blijven. Om die reden sturen wij uw debiteur na het verstrijken van minimaal 21 dagen na het verstrijken van de betalingstermijn van de factuur, een klantvriendelijke brief waarin de debiteur wordt gewezen op de onbetaald gelaten factuur. Uw klant krijgt de mogelijkheid om, zonder verdere kosten en rente, alsnog over te gaan tot betaling. De debiteur kan verschillende redenen hebben om niet te betalen. Zijn financiële problemen de reden van niet-betaling, dan wordt gekeken naar de mogelijkheid van het treffen van een betalingsregeling.

Doordat Hooglander-Incasso in een vroegtijdig stadium al meekijkt met uw debiteurenbeheer, en niet pas als de vordering al gedurende vele maanden onbetaald wordt gelaten, worden openstaande vorderingen zoveel mogelijk voorkomen. Het terugbrengen van de betalingstermijn begint namelijk bij een actief debiteurenbeheer.

Met de jaarlijkse incassoscan kunt u uw debiteurenbeheer, met ondersteuning van Hooglander-Incasso, zo effectief mogelijk inrichten. Op deze manier heeft u er zelf alles aan gedaan om een goed dossier op te bouwen. Hier heeft u later weer profijt van.

Mocht de debiteur – ondanks het effectieve interne debiteurenbeheer en het betalingsverzoek van Hooglander-Incasso – onverhoopt niet overgaan tot betaling, dan is het mogelijk om Hooglander-Incasso andere stappen te laten ondernemen, zoals het opstarten van een gerechtelijke incassoprocedure, het aanvragen van een faillissement of het leggen van beslag. De ervaring bij de aanpak van Hooglander-Incasso is echter, dat het tot een dergelijke stap niet snel komt. Door vroegtijdig in contact met de niet-betalende klant te treden wordt de betalingstermijn drastisch teruggebracht, maar wordt bovendien de klantrelatie intact gehouden.

Heeft u al langere tijd problemen om een bepaalde vordering te incasseren, neemt u dan vrijblijvend contact op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Bij Hooglander-Incasso heeft u persoonlijk contact met uw incasso-advocaat. Er wordt snel en open gecommuniceerd. Dit draagt bij aan een snelle afhandeling van uw vorderingen.

Wij helpen met:

Incassoscan
Contact met niet-betalende klant
Vordering incasseren
Versturen van klantbrieven
Betalingsregelingen
Afspraak maken 088 0034 300 WhatsApp info@hooglander-advocaten.nl

Een transparant proces, dat vinden wij belangrijk.

Een advocaat bemiddelt bij een gesprek
Een advocaat bemiddelt bij een gesprek
Een advocaat bemiddelt bij een gesprek
/
Stap 1: Neem contact op

Neem op jouw manier contact met ons op. Je kunt ons appen, bellen of mailen. Wist je dat je bij Hooglander ook rechtstreeks met een advocaat of jurist contact op kunt nemen? Je zet de gegevens eenvoudig op je telefoon via de vCards op hun profiel.

Stap 2: Bespreek je hulpvraag

Wanneer je contact opneemt kan het secretariaat, de advocaat of jurist met jou een afspraak inplannen via telefoon, online, of op een afgesproken locatie. Soms kunnen zo ook direct antwoord geven op de mogelijke oplossing Hooglander jou kan bieden.

Stap 3: Bemiddeling, advies, of toch procederen?

De geboden oplossing is niet altijd een procedure. Soms kan het opstellen van een contract, bemiddeling of advies de beste oplossing zijn. Wanneer je vroegtijdig juridische hulp inschakelt is het voorkomen van juridische problemen vaak nog mogelijk.

De doelen van Hooglander

Een ondernemer wil ondernemen! Wij als Hooglanders maken dat zo makkelijk mogelijk. Wij begrijpen dan ook dat je snel, duidelijk en vooral ook goed geholpen wil worden. Directe lijnen, zonder gedoe. Neem eenvoudig contact met ons op!

boeken

De mensen van Hooglander

Net als jij, vermijden we liever conflicten dan ze op te moeten lossen. Daarom leren we jou graag echt kennen, spreken we duidelijke taal en delen we proactief onze kennis. Toch procederen? Maak kennis met ons team, wij staan er voor je!

Hooglanders Advocaten maakt ondernemen zo makkelijk mogelijk voor jou!

Stel gerust je vraag aan ons

Heb je vragen over onze mogelijkheden of wil je graag vrijblijvend kennismaken? Neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

"*" geeft vereiste velden aan