Vakgebied

Faillissement & Incasso

Ons team Faillissement & Incasso begrijpt als geen ander de uitdagingen die komen kijken bij niet-betalende klanten en de gevolgen ervan op de bedrijfsvoering. De advocaten van Hooglander staan klaar om je te helpen met een efficiënte en rechtvaardige aanpak van de vorderingen, zowel binnen als buiten Nederland.

Directeur gaat in gesprek met Hooglander om advies te verkrijgen over uitblijvende betalingen

Kies een onderwerp

Bedrijfsleider heeft vragen over zijn leverancier

Wij begrijpen we dat het ontvangen van betalingen essentieel is voor jouw bedrijf. Daarom staan onze gespecialiseerde advocaten klaar om jou te helpen bij een snelle en effectieve incassoprocedure. We bieden juridisch advies en ondersteuning op maat om ervoor te zorgen dat jouw belangen worden beschermd. Zo helpen wij jouw bedrijf bij een gezonde bedrijfsvoering. Neem contact op met ons team!

Afspraak maken 088 0034 300 06 5981 0728 info@hooglander-advocaten.nl

Betalingszekerheid is cruciaal

Als ondernemer heb je vast weleens te maken gehad met klanten die niet betalen. Dit kan een flinke impact hebben op je cashflow en algemene bedrijfsvoering. Bij Hooglander begrijpen we deze uitdaging maar al te goed. Daarom helpen onze gespecialiseerde advocaten graag bij het incasseren van jouw vorderingen, zowel binnen als buiten Nederland. Vraag jij je af of een vordering wel terecht is? Ook dan staan we klaar om jou te helpen bij jouw verweer.

De incasso advocaat: stap voor stap

Een incassoprocedure begint altijd met een grondig overleg met een van onze incasso advocaten. We starten met het aanschrijven van jouw debiteur met het verzoek om tot betaling over te gaan. Blijft betaling uit, dan volgt een aanmaning waarin de gevolgen van niet-betaling worden toegelicht. We streven ernaar om betalingsregelingen te treffen en houden strikt toezicht op de naleving ervan. Indien nodig zullen we, altijd in overleg, overgaan tot dagvaarding en beslaglegging. We zetten ons volledig in voor jouw zaak, met als primair doel het succesvol incasseren van jouw vordering.

Hulp nodig bij een incasso?

Heb je te maken met een niet-betalende debiteur? Neem dan contact met ons op om te bespreken welke stappen genomen kunnen worden om betaling af te dwingen. Word je juist geconfronteerd met een vordering die je betwist? Ook dan staan wij voor je klaar om namens jou verweer te voeren. Wij bespreken graag de mogelijkheden binnen jouw situatie.

De doelen van Hooglander

Een ondernemer wil ondernemen! Wij als Hooglanders maken dat zo makkelijk mogelijk. Wij begrijpen dan ook dat je snel, duidelijk en vooral ook goed geholpen wil worden. Directe lijnen, zonder gedoe. Neem eenvoudig contact met ons op!

boeken

De mensen van Hooglander

Net als jij, vermijden we liever conflicten dan ze op te moeten lossen. Daarom leren we jou graag echt kennen, spreken we duidelijke taal en delen we proactief onze kennis. Toch procederen? Maak kennis met ons team, wij staan er voor je!

Hooglanders Advocaten maakt ondernemen zo makkelijk mogelijk voor jou!

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt ons gemakkelijk appen, bellen of mailen. We helpen jou dan zo snel mogelijk verder met een persoonlijk antwoord!

Veelgestelde vragen

In een aanmaning wordt door de schuldeiser aan een schuldenaar dringend verzocht om zijn betalingsverplichting na te komen. Een aanmaning wordt pas gestuurd als de betalingstermijn is verstreken, ook kan er van tevoren nog een ‘gewone’  betalingsherinnering verstuurd zijn. Het verschil tussen een aanmaning en een betalingsherinnering is dat in een aanmaning de juridische consequenties genoemd worden. In de aanmaning wordt namelijk vermeld welke incassokosten er in rekening gebracht worden, mocht betaling uitblijven. Mocht je vragen hebben neem dan contact op met ons Team Faillissement & Incasso. Zij helpen je graag verder.

Als het een particuliere debiteur betreft, ben je verplicht om deze veertien dagen de tijd te geven om alsnog, in eerste instantie zonder kosten, te betalen. Als het een zakelijke debiteur betreft, hoef je deze niet veertien dagen de tijd te geven. Het kan zijn dat hierover afspraken zijn gemaakt in de overeenkomst of in de algemene voorwaarden. Een termijn van zeven dagen is redelijk. Mocht je vragen hebben neem dan contact op met ons team Faillissement & Incasso. Zij helpen je graag verder.

Een sommatie is, net als een aanmaning, een brief waarin je de debiteur nog een laatste mogelijkheid geeft om te betalen, voordat er een gerechtelijke procedure wordt gestart. Het verschil tussen een aanmaning en een sommatie is dat je bij een aanmaning dreigt met het in rekening brengen van de incassokosten, en bij een sommatie deze kosten daadwerkelijk in rekening brengt.

 

De duur van een faillissement is afhankelijk van de specifieke omstandigheden van het geval. Afhankelijk van de omvang van de onderneming, de kwaliteit van de administratie/boekhouding en het aantal verschillende vorderingen, heeft de curator meer of minder tijd nodig om tot een goede inventarisatie te komen. Verder kan een faillissementsafwikkeling vertraging oplopen door bijvoorbeeld bestuurdersaansprakelijkheid of andere bijzondere omstandigheden. Derhalve kan geen concreet antwoord gegeven worden op de vraag hoe lang het duurt voordat het faillissement is afgewikkeld.

Bij een faillissement van een debiteur is het mogelijk je het geld niet volledig terugkrijgt. De uitkomst hangt af van verschillende factoren, waaronder de rangorde van schuldeisers en de beschikbare boedel van de failliete partij. Houd er rekening mee dat het altijd raadzaam is om juridisch advies in te winnen bij een faillissement om je rechten en mogelijke acties goed te begrijpen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt ons gemakkelijk appen, bellen of mailen. We helpen jou dan zo snel mogelijk verder met een persoonlijk antwoord!

Veelgestelde vragen

Stel gerust je vraag aan ons

Heb je vragen over onze mogelijkheden of wil je graag vrijblijvend kennismaken? Neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

"*" geeft vereiste velden aan